azoren2017.reismee.nl

Het eiland verkennen

De wekker staat niet heel erg vroeg omdat het nogal laat was geworden. Maar daar heeft 'onze' haan gewoon maling aan. Dat kreng kraait al om 05.20 uur dus erg lang hebben we niet geslapen. We dommelen nog even wegmaarheerlijkuitgeslapen zijn we niet dus maar eenontbijt klaarmaken.In de buurt is alles op zondag gesloten dus de meegenomencrackers smaken prima metsmeerkaas en hagelslag ;-)

Eenmaal gedoucht en aangekleed gaan we naar de Mall. Ja serieus er is een winkelcentrum in Ponta Degado. Het is een kwartiertje rijden en we hebben trek in koffie. Genoeg winkels zoals Zara, Pull & Bear, Bershka en wat onbekende maar leuke winkels. Bij de foodcourt kun je terecht voor een snelle hap. De koffie is ook prima en dat voor € 0,80. Wie geeft er nog een rondje?We eten een lekker broodje en Rowin gaat voor een burgermenu.

In een enorme supermarkt Continenteslaan we onze eerste voorraad in. We verbazen ons over het assortiment. Je hebt er van alles ondanks dat je opeen eiland zit bijna 1400 km van het vaste land. En duur is het ook niet.

Terug in ons huis bergen we alles op en pakken we de koffers uit. Het is inmiddels al eind van de middag maar Peter zegt dat we naar de andere kant van het eiland moeten rijden. Het is maar een kwartiertje verderopen je hebt daar enorme golven. Inderdaad het gaat daar flink tekeer. De lucht ziet grijs en grauw en af en toe komt er een buitje voorbij maar de temperatuur blijft zeer aangenaam. Ribeiro Grande ziet er woest, mooi en zeer fotogeniek uit met een prachtig zwart lavastrand.

Hier gaan we zeker nog een keer terug met hopelijk zonniger weer.

We maken zelf wat eten klaar en na de koffie spelen we traditiegetrouw een potje Yahtzee. Niet heel laat gaan we slapen. We hebben nog wat in te halen!

De Haan

Kukelekuuuuuuhihihi