azoren2017.reismee.nl

Dinsdag

Na het ontbijt pakken we de laatste spullen in en zeggen de bewoners 'Peter und Margit' gedag. We trakteren onszelf op de lekkerste koffie van het eiland met een (voorlopig) laatste queijada. Ook vandaag zitten de wolken die er zijn erg hoog en lijkt het helder bij Lagoa do Fogo. We rijden op de gok nog een keer naar boven en dat is niet voor niets. Het is dan wel niet zonnig maar het hele meer is zichtbaar. Bij een drukke parkeerplaats (er staan meer auto's buiten de vakken dan erin) klimmen we een eind naar boven. Vanaf deze top kijk je 360 graden het eiland over. Het is dat er bergen zijn anders kun je volgens mij het hele eiland overzien. We maken (lees Miranda) heel veel foto's. Op het moment dat we dichter bij elkaar gaan staan voor een selfie glijdt mijn voet onder mij vandaan. Ik schrik me helemaal wezenloos en probeer mijn val te breken met mijn camera omhoog. Gelukkig valt het heel erg mee maar een Amerikaanse verderop had een lichte hartverzakking. Vanuit haar oogpunt leek het waarschijnlijk dat het veel steiler was. Inmiddels is Michelle achter het stuur gezet en rijden we naar het uitzichtspunt waar het van de week zo mistig was. Ook vanaf hier is het hele prachtige meer te zien. Tevreden rijden we terug naar Ponta Delgada naar het zwembad. Dan kunnen de kinderen nog even zwemmen. Michelle is er tot haar middel in geweest maar Rowin 'de bikkel' duikt een paar keer in het diepe.

Als laatste rijden we naar de mall voor een snelle hap en moeten dan toch echt naar het vliegveld. De auto inleveren, laatste spullen in de koffers stoppen en inchecken. Met een kleine vertraging vliegen we naar Lissabon. Helaas staat er veel wind en met aardig wat gewiebel de laatste minuten en wat gegil van de medepassagiers landen we gelukkig veilig op de grond. Met een taxi staan we binnen 20 minuten op de afgesproken plek en komt Andre (eigenaar appartement) ons ophalen. Via een paar hele smalle straatjes lopen we naar ons volgende verblijf. Terwijl Andre het een en ander uit staat te leggen zie ik een aardige kakkerlak op het plafond. Ik probeer subtiel te wijzen zonder dat de kids het zien maar dat lukt natuurlijk niet. Met een bezem wordt het beestje door het raam naar beneden gezwiept. Kijk zo doe je dat! Het is al rond middernacht en we zijn moe. Toch willen we een fles water en Michelle en ik kopen er een bij een restaurantje om de hoek. Morgen gaan we de stad verkennen!

Reacties

Reacties

belinda

geniet van Lissabon...veel te zien...alrijd veel wind daar...ben benieuwd..of ik herjenningspunten zie..veel plezier.

Jon

Lekker spannende landing!!!

Miranda de Ruiter

Ja zeker spannend. In plaats dat ik de kids kalmeer, moesten zij mij kalmeren! Hahaha

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!