azoren2017.reismee.nl

Op naar de Azoren

's Middags om 14.00 uur vertrekken we richting Brussel airport. Via de car parking komen we aan en checken in. Dit gaat allemaal heel wat vlotter dan Schiphol vorig jaar. We eten nog wat bij Quick Burger want in het vliegtuig zullen we wel niet zo veel bijzonders krijgen.

Na 2,5 uur landen we met een slingerweg vanwege de harde wind op Lissabon. Na zo'n anderhalf uur wachten hebben we onze tweede vlucht naar Ponta Delgada. Dit gaat gelukkig wat rustiger aan ondanks dat we ruim 2 uur over de oceaan vliegen. Met een mooie, zachte landing komen we rond middernacht aan op het eiland São Miguel. Met een taxibusje worden we naar de car rental gebracht waar we even moeten wachten. Uiteindelijk hebben we onze auto (Ford Escort), laden we onze bagage in en rijden we naar onze vakantiewoning.

Wat een heerlijkheid dat je tegenwoordig gewoon je internetbundel kunt gebruiken in heel Europa. De Azoren horen namelijk bij Portugal dus ons internet doet het hier gewoon. En wat ook heel fijn is, we betalen hier gewoon met de Euro!

Dus met de beschrijving van de eigenaar van het huis en een foto van de locatie, rijden we in een keer naar ons huis. Het is inmiddels al tegen enen en Peter (de eigenaar) had geschreven ' wir warten auf euch, egal wie spät!'. Nou dat heeft hij geweten. Door het raam zien we dat hij ligt te slapen. We kloppen even en zo brengt hij ons naar de woning. We verblijven op de eerste verdieping van dit 300 jaar oude landhuis. Het is heel erg ruim met twee grote slaapkamers, een typisch Azoriaanse keuken, badkamer en een enorme gang met twee zitgedeeltes. Ook moet er nog een dakterras zijn, maar daarvoor is het nu te donker. We zijn erg moe van de toch wel lange reis en gaan gauw tandenpoetsen en duiken ons bed in. Tegen 02.00 uur liggen we er eindelijk in.