azoren2017.reismee.nl

Donderdag

Voor vanmiddag 14.00 uur staat een boottocht gereserveerd met de hoop om walvissen en dolfijnen te spotten. Daarvoor naar de mall voor een lekker bakkie koffie en razendsnelle WiFi. We halen wat broodjes voor de lunch en op naar de haven. Maar helaas ;-( er staat teveel wind dus alle boottochten worden gecanceld. Balen, maar ze zullen het niet voor niets doen denken we maar.

Plan B hebben we niet maar die verzinnen we ter plekke. Op de weg naar Sete Cidades staat boven op de kraterrand een leegstaand hotel. In 1989 is hier een luxe 5* hotel geopend Monte Palace. Maar al na 1 jaar is het gesloten want er kwamen bijna geen gasten. In die tijd kwamen er nog lang niet zoveel toeristen en waren de vliegtickets een stuk duurder. Het schijnt jaren bewaakt te zijn maar omdat niemand voor de kosten wilde opdraaien is het helemaal vervallen. Maar vandaag de dag is het een ware attractie want vele toeristen nemen er een kijkje. Vandaag is het erg mistig en veel vocht in de lucht. Daardoor is er bijna niemand en ziet het er nog grimmiger uit. Echt een rare gewaarwording hier doorheen te lopen. Het leveren wel hele mooie plaatjes op.

We rijden verder naar de (noord)westkust naar de plaats Modeiros. Hier is een hele grillige kust met een prachtig zwart lavastrand. Rotspunten steken uit zee en de golven gaan flink tekeer. Adembenemend mooi. Dit ruige stuk natuur doet ons denken aan IJsland. Alleen is het nu zomer.

Langs de kustweg (lees slingerweg) rijden we terug naar Ponta Delgada en gaan nog even langs een ananasplantage. Ook gratis. Wat we al wisten is dat de ananassen hier alleen in kassen groeien. Je kunt het hele proces zien. In een leuke winkel verkopen ze van alles in de vorm van een ananas en nog veel meer andere prullaria. Ook is er een terrasje en verkopen ze naast drankjes ananastaart. Maar wat ik echt niet begrijp: er wordt geen ananas verkocht!

In de supermarkt kost dit locale stuk fruit 7 euro p.s. Die moet dan toch wel heel bijzonder smaken!

belinda

leuk....ananasjes zijn helemaal hot????

Jon

#ananas

Jon

Flipper lust toch geen ananas