azoren2017.reismee.nl

Donderdag in Lissabon

De wekker gaat vroeg af want het kasteel gaat al om 09.00 uur open. Niet lang daarna staan we al bij de kassa en inderdaad met niemand voor ons! Zo,nu eerst een kop koffie en een broodje.

Het kasteel is uit de 9e eeuw. Je kunt er rondlopen met mooie uitzichten over de stad. Ook kun je over de kasteelmuren lopen met hele mooie doorkijkjes. Hier vermaken we ons wel even en schieten weer aardig wat foto's.

Na 1,5 uur verlaten we het kasteel en lopen we de heuvel af richting het centrum via een andere route dan gisteren. Elevator Gloria is een lift die meer lijkt op een tram. In een heel steil straatje lopen we naar boven en wachten tot de trams elkaar kruisen. Fotogeniek hoor zo'n tram, maar van buiten is die leuker dan om erin te zitten. Bovenop de heuvel eten we een welverdiend ijsje.

Via de andere kant lopen we naar beneden richting de rivier de Taag. Langs het water gaan we naar ons wijkje. Genoeg vertier hier aan de kade. Leuke kraampjes, eettentjes en muziek. Helaas, het is nog te vroeg voor alcohol!

Vandaag is het een stuk warmer dan gisteren en met minder wind is het ca. 31 graden.

Bij de supermarkt halen we lekkere worstjes en wat kippenpoten. We bakken er wat frieten bij en met wat groenten hebben we een prima maaltijd. Maar voordat we de boodschappen naar binnen brengen, halenwe nog een borreltje bij de buurvrouw.

Nadat de koffers gepakt zijn, eten weeen lekker schepijsje en lopen een laatste rondje door Alfama. Uit verschillende hoeken hoor je de Fado muziek klinken. Een heerlijk volksbuurtje is dit. We kunnen het iedereen aanbevelen, mits je goed te been bent!

Lissabon is een fijne stad en er is genoeg te zien en te beleven. We gaan vast nog een keer terug. Er staat nog genoeg op onze bucketlist!