azoren2017.reismee.nl

Maandag

Om 07.00 uur gaat de wekker (de haan kraait al eerder maar daar zijn we al aan gewend). Neef Guus is jarig! Hiep hiep hoera ;-)

Ruim op tijd staan we in de haven en het weer ziet er goed uit. Lekker zonnetje en niet al teveel wind dus die boottocht moet goedkomen. Even na 09.00 uur varen we de haven uit en voorbij de pier is de zee toch niet zo rustig als we hoopten. Hopelijk doet de Primatour zijn best. We gaan met Moby Dick op zoek naar walvissen en dolfijnen. Deze omgebouwde vissersboot gaat 'heerlijk' tekeer over de woelige baren. Nog geen uur verder vliegen de kotszakjes om je oren. Een jongen van de boot vraagt of wij ook een zakje willen. Nee joh knik ik, we hebben nergens last van. Als je zelf al nergens last van hebt, krijg je het wel als je om je heen kijkt. Een klein ventje spuugt bijna over Rowins schoenen. Arm kind van een jaar of vier. Wordt met zijn babyzusje door zijn ouders meegesleept omdat papa zo graag walvissen wil zien. Nou dat joch heeft niets gezien behalve mama d'r schoot. En zijn mama is zelf al met zakje nummer 3 bezig. Eigenlijk werkt dit op je lachspieren (behalve voor die kids dan). Even voordat ik bijna spijt krijg van dit uitje zien we een walvis. Een paar keer laat hij zich zien totdat hij onder duikt en zijn prachtige staart laat zien. Even later zien we nog een walvis met een jong. Wat is dit toch bijzonder om mee te maken.

Een poosje later zien we een grote groep dolfijnen. Ze zwemmen heen en weer en springen boven het water uit. Als de boot wat vaart maakt, schieten ze pijlsnel langs en onder de boot door. Ze lijken het erg naar hun zin te hebben. En wij ook! Wat een geweldige ervaring. Na een tocht van ruim 4 uur gaan we weer aan wal. Bedankt Primatour voor al je hulp.

We snacken wat bij Burger King voordat we nog een keer de berg op rijden naar Sete Cidades. Vandaag is het best helder en de bergtoppen van de vulkaan zijn goed zichtbaar. We stoppen bij het bekendste uitzichtspunt Vista do Rei en genieten van de mooie view. Op onze bucketlist staat nog een keer suppen op een vulkaanmeer. Helaas gaat het niet lukken want net als de meeste activiteiten moet je van tevoren reserveren. Dit heb ik wel geprobeerd alleen heeft Futurismo mij nooit meer teruggebeld. Als je hier niet via een reisorganisatie bent, is het knap lastig dit te regelen. Leve de commercie!

We drinken wat in het dorpje en keren terug naar ons huis. Morgen vliegen we naar Lissabon dus dat betekent inpakken!