azoren2017.reismee.nl

Zaterdag

Vandaag gaan we naar de oostkust en niet voor niets heet die plaats Nordeste. Het is aardig bewolkt en op een spatje regen na blijft het de hele dag droog. De vuurtoren moeten we zien maar dan moet je wel een weggetje naar beneden met een helling van 35%. We zakken tot in de voorkant van onze schoenen en beseffen ons dat we straks natuurlijk ook weer steil omhoog moeten. Behalve een schattig vuurtorentje hebben we ook uitzicht op een hoge waterval die in zee stort. Wat een prachtige ruige kust is dit met enorm hoge kliffen. In het stadje eten we een broodje en vinden een hip koffietentje met een terras. De lucht klaart al aardig op. Na nog een mooi uitzichtpunt rijden we terug naar een andere waterval in Achada. Dit hoort bij Ribeira National Park. Tuinen en parken kunnen ze hier schitterend aanleggen en ook hier is het erg mooi. Na een terrasje rijden we terug naar ons huis en kleden ons om. Het is feest in de hoofdstad en dat willen we beleven.

Het duurt alleen even voordat we een parkeerplek hebben gevonden want het lijkt wel of het hele eiland hier rondloopt. Jammer genoeg hebben we de dresscode gemist. Bijna iedereen loopt in het wit gekleed. Michelle heeft toevallig en witte broek aan, maar Rowin, Eric en ik steken aardig af in onze blauwtinten. De straten zijn versierd en overal is muziek. Leuk om mee te maken alleen is er geen plek te vinden om wat te drinken. Uiteindelijk belanden we op een terras bij de haven. Hier smaakt het slaapmutsje ook prima!