azoren2017.reismee.nl

Vrijdag

Vandaag staat eerst op het programma een stop bij de warme waterval Caldeiras Velha. We lopen eerst een stukje een vallei in (afgesloten tuin) met prachtige groene planten. We komen bij een natuurlijke hot tub maar die is overvol. Een eindje verderop is de waterval(letje) maar ook hier is het behoorlijk druk. Wat dat betreft zijn de Azoren al aardig ontdekt door het toerisme. Rowin en Eric kleden zich om en nemen 'een bad'. Maar om nou te zeggen dat het warm is! Het is eerder lauw. Met een Nederlands stel kletsen we wat. Zij hebben meerdere eilanden gedaan en dat willen wij ook wel een keer. Voor nu hebben we voor één eiland gekozen met op de terugweg een stop in Lissabon.

Aan de noordkust eten we een broodje en gaan de berg op naar Lagoa do Fogo. Dit vulkaanmeer ligt aardig hoog en is vaak niet te zien door de wolken. Hoe hoger we komen hoe mistiger het wordt. Bij het uitzichtpunt kijk je naar beneden in de krater. Een stukje van het meer is zichtbaar maar binnen een paar minuten zien we niets meer. Ik had al gelezen op een blog dat iemand hier vijf keer was geweest en nog nooit het hele meer had gezien.

Dan maar borrelen op ons terras en genieten van het avondzonnetje!