azoren2017.reismee.nl

Michelle's verjaardag

Michelle is jarig! Hiep hiep hoera! 19 jaar alweer dus we maken er een leuke dag van. En bij een verjaardag hoort taart dus op naar een patisserie. We kiezen allemaal iets lekkers uit en Michelle gaat voor chocoladetaart. Mmmmm het smaakt verrukkelijk.

Het is een mooie heldere dag dus op naar de vulkaan Sete Cidades. Onderweg stoppen we bij een mooi uitzichtspunt waar mannen door verrekijkers turen op zoek naar dolfijnen en walvissen. Alles wat zij zien geven ze door aan de mensen op de boten. De volgende stop is ook een bijzondere. Hier kijk je naar beneden in de krater met een blauw en een groen meer. What a view! De camera maakt overuren. We rijden naar beneden en gaan in het dorpje wat drinken. Een koffie en 3 blikjes fris voor 4 euro.
Rowin wil zwemmen dus we gaan naar het blauwe meer. Hier kun je ook suppen en kayakken maar dit moet je van tevoren reserveren. Dan maar een andere dag een keertje terug rijden. Op de terugweg maken we een stop bij het bekendste uitzichtspunt 'Vista do Rei'. Een flinke klim maar wat is het hier schitterend. Ondanks dat het niet heel helder meer is, is het adembenemend mooi. En sommige berghellingen zijn nog groener dan groen. Prachtig gewoon. Van hieruit zie je ook nog andere meren.
We rijden naar huis voor een borrel en een hapje en kleden ons om voor het verjaardagsetentje. Het is behoorlijk druk bij de restaurants in Ponta Delgada. Michelle wil naar de Yachtclub aan de haven. Het eten is prima maar daar moesten we wel ruim een uur op wachten. Afgeladen tent en er blijkt een kok uitgevallen te zijn. Opeens klinkt een Happy Birthday-liedje en Michelle krijgt een stuk taart aangeboden. Aardig hoor ;-)
We lopen nog langs de haven en gaan dan na een fijne verjaardag terug naar ons huis.

lies

Mooi verhaal

Martin Bouman

Wat een leuke verhalen luitjes.
Alsnog van harte gefeliciteerd Michelle met je 19e verjaardag.
Wij wilden vorig jaar ook naar de Azoren op vakantie maar zijn gaan twijfelen en hebben toen iets anders uitgezocht..... als ik jullie blog lees en naarde de foto's kijk moet ik deze bestemming misschien toch maar weer op mijn verlanglijstje zetten !

Groet,
Martin

Miranda de Ruiter

Dank je wel Martin. Het was ooit Eric z'n idee om hier naar toe te gaan. En het is hier werkelijk prachtig en genoeg te zien en te doen. Het liefst werk ik deze pagina elke dag bij maar het internet-bereik is hopeloos hier ;-)